پایتخت ایران شیراز

شاگرد اولی های اصفهان

پایتخت ایران شیراز

شاگرد اولی های اصفهان

خبر ورزشی آنلاین بروز سایت تفریحی سلامت پاییز دلنوشته

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
  • ۰
  • ۰

معرفی  محبوب ترین ورزش های جهان

Image result for ‫معرفی بهترین و محبوب ترین ورزش های جهان‬‎



بسکتبال Basketball

بسکتبال یک ورزش بسیار محبوب آمریکایی است. در این ورزش دو تیم وجود دارد که با یکدیگر رقابت می‌کنند. بازیکنان هر دو تیم باید توپ را پرتاب کنند و در حلقه بیندازند. تیمی که بیشترین پرتاب را به داخل حلقه داشته باشد، امتیاز بیشتری به دست می‌آورد و برنده می‌شود.


بازیکنان Basketball بسیار بلندقد و پرانرژی هستند زیرا حلقه در ارتفاع قرار دارد. بسکتبال حدود ۴۰۰ میلیون هوادار در سراسر جهان دارد.



والیبال Volleyball

جای تعجب نیست که والیبال در این لیست قرار بگیرد. این ورزش شهرت زیادی دارد، زیرا به‌ طور گسترده توسط مردان و زنان بازی می‌شود. والیبال یک ورزش تیمی متشکل از دو تیم است و یک تور آن‌ها را از هم جدا می‌کند. هر دو تیم باید با دستان خود به توپ ضربه بزنند و سعی کنند توپ را در منطقه تیم حریف به زمین بیندازند. قانون‌ها پیچیده‌تر از این هستند



تنیس Tennis

تنیس یک بازی دیگر است که از تمام مرزهای ملی عبور کرده و به یک ورزش بین‌المللی تبدیل‌ شده است که در همه قاره‌ها دیده می‌شود و طرفدار دارد. در Tennis دو یا چهار بازیکن در برابر یکدیگر قرار می‌گیرند. این ورزش را در زمین رس، چمن و غیره بازی می‌کنند.


بازیکنان باید به‌ وسیله راکت توپ را از روی تور به زمین حریف وارد کنند. امروزه تقریباً در تمام کشورهای جهان این بازی را انجام می‌دهند و یکی از سخت‌ترین ورزش‌ها است زیرا شما نیاز به حضور ذهن فراوان دارید. این بازی حدود یک میلیارد طرفدار در سراسر جهان دارد.



کشتی

کشتی، و نه نوع کشتی و سرگرمی آن (wwe)، یکی از قدیمی ترین ورزش ها است که به 15000 سال قبل برمی گردد. این ورزش در دبیرستان و محیط های دانشگاهی در تمام جهان رایج است. در 1896 کشتی در بازی های المپیک ”ورزش بنیادین“ نامیده می شد.

کشتی یکی از باستانی ترین و فراگیرترین ورزش های دنیا است و احتمالاً در دوران ماقبل تاریخ با تغییر شکل در جنگ های تن به تن و جایگزین کردن مرگ یا صدمات شدید با یک پیروزی نمادین ایجاد شده است. شواهد بسیاری از حضور کشتی در تمامی تمدن های آغازین بشری وجود دارد. البته نخستین بار در یونان باستان به یک ورزش واقعی تبدیل و در سال 704 پ. م وارد المپیک شد. در المپیک باستان قهرمان کشتی پس از قهرمان پرتاب دیسک مهمترین پهلوان یونان شمرده می شد. داستان رقابت اودیسه و آژاکس که هومر در ایلیاد روایت کرده است از قدیمی ترین و باشکوه ترین داستان های مربوط به کشتی است.



کریکت Cricket

اگر چه امروزه کریکت به‌ عنوان یک ورزش تنها در ۱۵ کشور مختلف جهان بازی می‌شود، اما یکی از محبوب‌ترین ورزش‌ها در دنیاست. دو تیم که شامل ۱۱ بازیکن هستند، هر دو شانسی برای چوب (بت) و میدان‌ دارند. تیمی که بیشتر بدود و سریع‌تر حریف را رد کند برنده است.


موفق باشید

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی